Dag 4

27 september 2009 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Hoi allemaal,

Vandaag was een lange dag! We werden om half 6 gewekt door mijn wekker waar we allebei niet blij om waren! Mihcael heeft migraine dus die ligt met hoofdpijn in bed als ik ga douchen. We besluiten toch om te gaan want we hebben immers aanbetaald en dit is onze enige dag om de tour te doen. We maken ons klaar en om kwart over 6 werden we opgehaald door een busje wat zo’n beetje een uur heeft rondgereden om mensen op te pikken en vervolgens een bliok van ons hotel te stoppen want daar staat een bus voor ons.

De rit daar naar toe is van 7.30 (de tijd dat we uiteindelijk in de grote bus zaten en vertrokken) tot ongeveer half 12. Een flinke rit dus! Mihcael zijn hoofd is nog niet echt beter dus die probeert de hele rit te slapen. Gelukkig is het niet druk in de bus en kunnen we allebei 2 stoelen nemen. Hierdoor kon ik ook nog wat slaap mee pikken onderweg. We hebben ook een snorkeltour erbij geboekt dus we worden gedropt waar de boot binnen komt. Het is inmiddels 12 uur en de tour vertrekt om 13 uur dus we hebben even de tijd om het eiland te verkennen. Het is erg warm maar ik zie hele donkere wolken onze kant op komen! Michael heeft wat water gedronken net voordat we de boot op moesten en toen we op de boot zaten heeft hij wat kunnen eten en voelde zich daarna gelukkig beter.

Eenmaal op de boot (denk 5 min) ging er een luik boven open en kwam ere en partij water naar beneden niet normaal!! Het heeft echt voor 15 minuten echt ontzettend hard geregend maar omdat wij aan het varen waren kwamen we uit de regenbui en klaarde de lucht langzaam op. Achter ons zagen we het eiland en de grote dondkere wolk en je zag dat het flink aan het stortregenen was! Gelukkig zaten wij op de boot! Tot nu toe hebben we er g geluk gehad met de regen. We hebben nu in total 3 stortbuien gehad maar bij alle drie waren we binnen of in een bus of op een boot. We hebben het nog niet meegemaakt dat we buiten liepen en dat toen opeens het luik open ging! Het is opzich wel mooi om te zien (zeker ook omdat we lekker droog zitten) want het komt echt voor een goed kwartier met bakken uit de hemel en je ziet mensen gewoon nog heel rustig lopen, want die hebben zoiets van ik droog toch weer snel op. En na die 15 minuten is het klaar en dan komt de zon weer en binnen 10-15 minuten zie je niet eens meer dat het geregend heeft. Heel gek. Het koelt ook niet echt af verder als het regent of daarna. Het is nog steeds even warm en benauwd.

Maar goed terug naar de snorkeltour.

We hebben ongeveer een uur gevaren op een mooie catamaraan. Zoals ik al zei het weer klaarde al snel op dus konden we naar het bovendek om daar de prachtige zee te bewonderen! Ik hoop dat ik snel fotos kan uploaden op mijn blog want het is echt fantastich!! De kleur van het water heb ik nog nooit zo helder en mooi turquaise gezien! Ik schrok wel want toen ik naar beneden keek zag ik op een gegen moment een kwal.....

Ik hoopte dat ze er niet zouden zitten maar ook hier ontkom je er niet aan.

We kregen instructive op de boot hoe je moest snorkelen en ook toen kwamen de kwallen aan bod. Ze zeiden dat ze er wel zaten maar dat ze niet echt ontzettend gevaarlijk zijn. Als je geprikt wordt voelt het meer als irritatie en het doet niet ontzettend pijn. Dit was natuurlijk wel fijn om te horen maar het feit dat zee r zaten gaf mijj zweet op mijn voorhoofd! Ik was flink aan het stressen moet je maar rekenen! :S

Toen mochten we het water in en toen ere en paar mensen het water in waren zei 1 van de mannnen van het schip tegen iemand in het water vlak voor de boot kijk uit een kwal achter je. Nou toen had ik het helemaal niet meer! Ik begon echt te freeken...

Michael wilde van de boot afspringen maar ik vroeg hem om met mij van het trappetje af te komen anders ging ik toch echt dat water niet in! Dat deed hij gelukkig en ik heb denk ik 5 minuten op dat trappetje gezeten met mn hoofd in het water om te kijken of ere en kwal zat. Eenmaal in het water zagen we er dus 1 en dat was echt niet prettig! Ik begon in paniek te raken maar gelukkig bewoog de kwal niet en Michael zei gewoon erom heen zwemmen hij komt niet op je af. Uiteindelijk deed ik dat en dat ging goed! J (gelukkig) daarna was het erg leuk! We hebben een aantal grote vissen en een hoop kleinere visjes gezien en we zijn nog 1 klein kwalletje tegen gekomen dus ik was blij dat ik naar het oppervlak van het water keek en niet naar beneden....

Al met al hebben we zo’n half uur in het water gelegen toen we het een beetje zat begonnen te worden en zijn terug naar de boot gezwommen. Ik lette heel goed op of die stomme kwal er nog was vlak voor de boot! Haha (niet meer gezien)

Eenmaal weer in de boot voelde ik me niet echt lekker. Ik heb soms nog last van wagen ziekte en de boot was vrij veel aan het schommelen dus was niet echt fijn, maar heb even gezeten en daarna zijn we naar het dek gegaan en toen ging het beter.

Op de terugweg hebben we een hele grote schildpad gezien en dat is echt gaaf!!! Hij(of zij) was zo rond de meter groot en kwam op een gegeven moment ook nog even met zn kop boven water! Het was echt geweldig, maar jammer genoeg hadden we de camera niet bij de hand dus het blijft bij een herrinering maar wel een hele leuke/mooie!

Jammer genoeg geen dolfijnen gezien waar ik wel een beetje op gehoopt had. Je hebt namelijk 90% kans om ze te zien maar vandaag hadden ze geen zin..

Eenmaal aan land hadden we nog een half uurtje om rond te lopen en wat eten te halen en daarna weer terug in de boot voor de lange zit.

We waren rond 21.45 weer terug bij het hotel dus een hele lange dag maar wel erg leuk!! J

Het is nu half 11 dus wij gaan lekker onze luikjes sluiten.

Het internet is niet optimal dus ik denk niet dat ik het vandaag op mijn blog kan zetten dus ik hoop morgen!

Als we maandag naar Napals gaan hebben we hoop ik beter internet en kan ik misschien wat fotos op mijn blog zetten want dat is wel zo leuk!

Veel liefs Janneke en Michael

p.s ohja wat ik gister nog vergeten was te vermelden is dat ik dacht dat Miami LA was! Zo stom! Je zeit altijd op tv die weg met al die palmbomen waar mensen aan het skeeleren zijn en ik dacht dus dat dat Miami was dus ik vroeg aan Michael gaan we daar ook heen? Maar toen meldde hij mij dus dat het LA was... hetzelfde met sunset boulevard (die weg met die sterren op de de grond van celeberties) ook daarvan dacht ik dat het in Miami was.... hahah oeps!!

En nog 1 ding wat niet normaal is en eigenlijk moet je dat op foto zien maar de poppen hier die je ziet in de etalages van de winkels hebben een borstvergroting!! Het is echt niet normaal maar zelfs van zo’n pop creer je een minderwaardigheidscomplex!! Haha die poppen hebben echt gewoon maar dubbel D of zelfs cup E. Ik hoop echt dat ik ze op mn blog kan zetten dan kunnen jullie het zelf zien maar het is niet normaal!

Fijne dag voor iedereen!

xxxxx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Janneke:
    4 oktober 2009
    Hoi,

Tuurlijk stonden de foto,s erop even op foto,s klikken en zie daar !!
    Zijn heel leuk hoor!
    Fijn je weer te horen vanavond! lieve knuffel van Mo