Dag 5 - 9

5 oktober 2009 - Washington Dc, Virginia, Verenigde Staten

Dag 5.

Vandaag hebben we lekker relelaxt. We zijn naar south beach gegaan en hebben wat winkeltjes gekeken.  We hebben lekker geluncht en zijn daarna weer terug naar het hotel gegaan. We hebben nog op het strand gelegen. Ik heb wat foto’s uitgezocht voor mijn blog en daarna gingen we ons klaarmaken voor het avondeten.

Dag 6.

Vandaag verlaten we Miami en ruilen we het in voor Naples. We hebben om half 12 de bus en het duurt ongeveer 3 uur. We zijn om 9 uur bij het hotel weg gegaan en Michael had tegen de chauffeur gezegd dat we naar het greyhound busstation down town moesten. Toen we daar aankwamen bleek dat er 2 busstations waren en we zaten dus helemaal verkeerd! Oeps! Toen we de straat zeiden was de chauffeur niet zo blij want dat was dus heel ergens anders! Maar goed uiteindlijk om kwart voor 10 aangekomen en 45 dollar lichter konden we onze tickets ophalen. We hadden nog wat tijd dus zijn naar een soort cafe bij het tankstation wat gaan eten. Was erg lekker en niet duur!

We moesten nog ongeveer een uur wachten maar daarna konden we de bus in. Het was niet druk dus we hadden 2 stoelen voor onszelf. We waren de 2de stop dus dat was lekker en de rit was goed te doen.

Eenmaal aangekomen hebben we Ciro gebeld (dat is de fam waar we verblijven) en hij kwam ons vrij snel ophalen.

Ze hebben een hond die blind is en die niet erg houd van onbekende dus die hond blafte zich een ongeluk toen we aankwamen en later weer toen Maria thuis kwam.

Ze hebben een erg mooi huis en in de middag (we waren daar rond half 4) hebben we lekker tv gekeken en heerlijk gegeten. Zelfgemaakte lasagne. Na het eten We zijn rond half 10 naar bed gegaan want we waren vrij moe.

Dag 7.

Vandaag werden we opgehaald door Ciro rond kwart voor 10. Ze moeten allebei werken en zonder auto hier kom je niet ver. Dus we werden opgehaald en afgezet bij de winkelstraat van Napals. Daar hebben we wat rondgelopen en we hadden om 12 uur een tour over het water. De winkels zijn gezellig maar over het algemeen vrij duur. We zitten toch in een beetje een rijkelui stadje. Het is vrij warm dus we waren blij dat we naar de boot gingen. Daarvoor hadden we een ijsje gekocht en de foto laat al zien hoe groot het ijsje is want dat was (weer) niet normaal!

We waren rond kwart  voor 12 bij de boot en konden meteen aan boord. We waren met nog 2 andere mensen en dat was het! We hadden dus een soort prive tour. J we zijn langs de kade gevaren langs hele hele hele dure huizen! We voeren langs port royale. Daar zitten de rijkste van de rijkste. Om een voorbeeld te geven mensen kopen daar een huis voor 15-20 miljoen en dan slopen ze het huis en bouwen zeeen nieuw huis!  Het ergste was een man die 3 stukken kocht voor 38MILJOEN!!! En heeft alle huizen gesloopt en nu bouwt hij een nieuw huis met marmer aan de zijkant. Ze bouwen een huis gelijk aan 2 huizen hier als een “guest house’.

Er is een man die heeft 13 kinderen en 90! Kleinkinderen en voor elk kleinkind wat geboren werd stortte hij 1 miljoen op de rekening. En nu is hij een huis aan het bouwen voor elk kind....

Het was een dolfijntour maar die hebben we niet gezien jammer genoeg. Ik heb een vin gezien bij de kade maar dat was het. We hebben wel vogels gezien maar dat was het wel zo’n beetje.

Daarna hebben we nog wat rondgelopen en hebben we subway als lunch gegeten en werden we opgehaald door Ciro rond 3 uur.

Het is trouwens wel raar, want als je hier wat koopt is de prijs op het kaartje niet wat je betaald bij de kassa. Ze hebben hier de belasting niet bij inbegrepen dus er komt altijd wat bij. Beetje irritant maar je went er wel aan.

Nog een ander feitje is dat ze hier in restaurants de fooi al in je rekening doen. Het is 17 % meestal en je kan wel naar boven of beneden bijstellen maar vaak doe je dat niet dus we geven eigenlijk best veel fooi. Ook als we een tour hebben gehad vragen ze altijd op een fooi en het hotel had een envelope liggen met ‘housekeeping’ en ‘thank you’. Wat dus betekende dat ze ook een fooi wilde. Ik vind het best brutaal maarja zo gaat het blijkbaar hier...

Maar goed weer terug naar de dag. We werden opgehaald en hebben smiddags thuis gezeten en wat tv gekeken.  We hebben heerlijke steak gegeten en zijn daarna naar de overburen gegaan om even gedag te zeggen. Daar kreeg ik een uitgebreidde uitleg over miniature treinen wat erg interessant was ahum.... was erg saai maar de treintjes waren wel mooi.

Daarna zijn we naar Wallmart gereden en dat is erg groot! Het is een heel groot warenhuis waar ze echt van alles verkopen. Ik heb daar wat schoenen gekocht en we zijn weer terug naar huis gegaan.

Dag 8.

We hebben allebei niet echt goed geslapen. Het is erg warm in de kamer en het bed is niet heel erg groot. We waren rond kwart voor 9 wakker en heb Michael zijn haar geknipt. Daarna lekker gedoucht en klaargemaakt. We werden afgelopen nacht wakker van onweer!  Het heeft ook een groot gedeelte van de ochtend geregend en toen we rond 10 uur weer opgehaald werden was het nog steeds een beetje aan het miezeren. Hierdoor gingen we eerst maar naar het grote winkelcentrum.  Ik moest een nieuwe portomonnee hebben want het briefgeld hier is groter dus de briefjes kunnen niet in mijn oude portomonnee. Ook kon ik nog wel een nieuwe spijkerbroek gebruiken en we wilde een nieuwe telefoon waarmee we ook daadwerkelijk een amerikaans nummer konden bellen. Dit kan namelijk niet met onze eigen telefoon. En hier koop je niet gewoon een simkaart want dat is blijkbaar een stuk duurder. Dus de telefoon die we nu hebben heeft geen simkaart.

Ik heb mijn portomonnee gevonden en we hebben een telefoon gekocht. Ook hebben we allebei een nieuwe spijkerbroek gekocht voor ongeveer 35 euro. :) En volgens Michael is het wel een goed merk maar ik ken het niet.. ook heb ik een spelletje gekocht voor de DS. Prof Layton and the diabolical box. Een paar collega’s kennen het spel wel ;) Dus dat zal ik de komende dagen wel vaak gaan spleen.

Toen we klaar waren zijn we naar het strand gelopen wat ongeveer 20 minuten duurde. Het strand was erg mooi en de zee was heerlijk! We hebben lekker gezwommen en lekker gerelaxt. Het weer was niet geweldig maar soms kwam de zon wel te voorschijn. Het is ook zonder de zon vrij warm omdat het vrij vochtig en benauwd is dus we konden heerlijk in onze zwemkleding op het strand liggen.

Rond half 5 gingen we terug naar het winkelcentrum waar ik nog wat slippers heb gekocht en werden we opgehaald door Maria. We zijn naar een ‘all you can eat’ pizzeria gegaan. Dat was mijn eerste ‘all you can eat’ place in Amerika.  Het was een soort pizza hut en erg lekker.

Nu nog even mijn blog bijgewerkt wat ik waarschijnlijk morgen wel op de website kan zetten en ga ik nog even verder met mijn spelletje:)

Dag 9.

Vandaag gaan we weer van Naples naar Miami. We hebben om kwart over 1 de bus en we worden rond 11 uur opgehaald door Ciro. In de ochtend hebben we onze tas nog wat gepakt en wat dingen georganiseerd.

Eenmaal bij de greyhound zeggen we gedag tegen Ciro en gaan we onze tickets halen. Ten minste dat denken we.. ik ging naar de desk en zei dat we tickets hadden voor Miami en noemde mijn reserveringsnummer. De man achter de balie tikte het in en zei dat we de tickets al hadden opgehaald toen we in Miami waren. Dus ik aan Michael vragen, maar die had niets meer qua tickets. Meestal ben ik degene die dat bij me houdt dus ik in mijn tas kijken maar had ook niet meer. Michael zei toen dat de chauffeur de hele envelope had meegenomen toen we de baggage kregen toen we in Naples aan kwamen. Ik wist daar verder niets van af want Michael had de tickets. Dus op dit moment hadden we geen tickets. De man achter de balie zei ik kan niets voor je doen, want jullie hebben de tickets al opgehaald en ik kan niet nog een ticket uitprinten. Het gaat hier allemaal via ID (paspoort e.d.) dus ik zei als het op naam gaat waarom kunnen we dan geen nieuw ticket krijgen maar dat ging dus niet. Michael vroeg wat kunnen we nu doen en de man zei een nieuw ticket kopen en toen werd ik een beetje geirriteerd, want ik vond het nergens op slaan.  Hij zag dit dus zei
“i see your getting upset” dus ik reageerde daarop met natuurlijk want nu moeten we een nieuw ticket kopen wat we al betaald hebben en het zou ons 60 dollar kosten en het hele ticket in het begin was 84.

Hij zei ga even zitten en ik zoek het uit. Dus na een hoop gedoe en die man heeft een tijd aan de telefoon gezeten kregen we uiteindelijk te horen dat we mee mochten voor niets en dat we een nieuw ticket kregen. Ik weet niet waarom eerst al die heisa moest maar die man zei al ik moet van het slechtste uitgaan..

Dus uiteindelijk hadden we een ticket en konden we wat gaan eten. Gelukkig konden we onze baggage daar laten dus gingen we wat lopen.

Eenmaal terug hadden we nog ongeveer een half uurtje voordat de bus vertrok dus dat was wel te doen.

De bus terug was een stuk drukker maar gelukkig hadden we de achterste rij stoelen en dat waren 3 stoelen dus hadden we toch wat meer ruimte.

Eenmaal in Miami wilden we naar ons hotel lopen want het was niet zo ver maar dat gaat niet zo makkelijk hier. Vaak is er wel een stoep, maar nu hield de stoep gewoon op. Heel vreemd maar we konden dus niet echt verder.,. Het bleek ook later dat daar de snelweg was dus toen er een taxi kwam zijn we maar ingestapt en die heeft ons naar het hotel gebracht.

Het hotel zou een zwembad hebben en wifi, maar ze hadden geen zwembad en de wifi was erg langzaam.

Toen we eenmaal in het hotel waren had Michael erg hoofdpijn dus die heeft de rest van de avond (we waren daar rond half 5) op bed gelegen en ik heb mijn spelletje gespeeld. Ik heb wat eten gehaald (Michael ging wel mee maar hoefde niets), gedoucht en toen ben ik ook maar naar bed gegaan want verder was er ook niets te doen.

En dit brengt ons tot de laatste dag van ons avontuur in Florida.

Morgen gaan we met het vliegtuig naar Washington!!  Daar hebben we allebei erg veel zin in dus ik ben benieuwd!

Liefs Janneke en Michael

1. Marianne:
    10 oktober 2009
    Jee, wat een gedoe met die tickets joh, maar gelukkig goed opgelost.

En veel succes met prof Layton. Ik heb hem ook en pak hem er erg vaak bij, tot grote ergenis van Marcel, want hij vind het niet zo gezellig. Haha.
  2. Petra:
    14 oktober 2009
    Ola,

Wat een gedoe met je tickets en een stoep die ineens ophoudt woeha.... Geld groter, geen btw bij de prijs inbegrepen, porties eten veeeeel groter en de borsten van de poppen zijn zelf veel groter. Wat een giller. Wij hadden ook allemaal van de kleine dingen inCanada die net even anders zijn dan thuis maar dat maakt het reizen juist zo leuk.

Geniet er maar lekker van.....

gr. Petra