Boston

26 oktober 2009 - Montreal, Canada

Zo we hebben NY alweer gehad en zijn nu in de laatste stad van Amerika! Wat is de tijd toch snel gegaan niet normaal!We hebben dan ook zo veel gezien en gedaan het is voor mij allemaal een beetje een blur. Zeker New York. Ik kan me nu al niet meer helemaal herinneren wat we alle dagen gedaan hebben kun je nagaan.

Maar goed nu dus in Boston. Het is hier zeker rustiger dan New York en zeker ook kouder! Voor het eerst heb ik mijn skijas aan en Michael gaat nu toch echt kijken voor een goede jas. Tot nu toe hebben we alleen truien en vesten aan gehad en Michael een soort colbert. Maar goed we moeten er nu echt aan geloven want de wind is echt ijskoud. Het stadje (het heeft wel 600.000 mensen maar het lijkt helemaal niet zo groot) is gezellig, maar je merkt dat het een stuk rustiger is en toch ook dat we meer naar het noorden gaan en dus een stuk kouder en dan is een stad toch minder vind ik vaak. De mooie kleuren van de bomen hebben we nog niet daar zijn we net iets te vroeg voor, maar ze zeiden als je meer naar het noorden gaat dat zie je het al dus we hopen dat we het tegen komen zodra we in Toronto zitten.

We hebben dus eerst door de stad gelopen naar de haven toe, want daar wilde we de walvistour boeken. Eenmaal daar aangekomen wilde we kaartjes halen maar werd er leuk verteld dat de tours voor dit weekend geannuleerd zijn door weersomstandigheden! Kunnen we dus helemaal geen walvistour maken! Dat was echt wel even balen want ik wil zo graag wat 'wildlife' zien maar dat zit er dus in Amerika niet in ben ik bang...

Toen hebben we maar zo'n hop on hop off bus geboekt voor morgen en zondag zodat we wat zien van het stadje en we krijgen daar ook een gratis cruise bij.

We hebben voor de rest niet veel bijzonders meer gedaan dan door de stad gelopen dus dat was het wel zo'n beetje. Omdat het zou koud was hier heeft michael wel nog een ski-jas gekocht want die had hij dus helemaal niet. Al met al was het weer een lange dag want we moesten al heel vroeg op. We hadden de trein vanochtend om 6.50 dus stonden om 5.15 al naast ons bed. De treinreis ging erg goed trouwens. Het was 4 1/2 uur dus best wel een lange zit maar je merkte er vrij weinig van. Ze hebben het wel goed voor je geregeld hier.

Dag twee was een stuk minder koud gelukkig. We hebben wat ontbeten en besloten daarna om naar de stop voor de bus te gaan. Eenmaal aangekomen was het niet echt duidelijk, want er stonden geen bordjes of iets dus maar wat rondgekeken. Even later kwam de bus en hij had wel door dat we mee wilden dus hij stopte netjes. Het was een erg leuke man die het deed en wist erg veel van de geschiedenis van Boston.

We zijn uitgestapt in de haven en hebben daar een boottoer gedaan. Was leuk, want je kon de hele stad zien en alle ´skyscrapers´ in 1 foto nemen.

Dit duurde ongeveer een uurtje en daarna hebben we wat rondgelopen in Little Italy. Dat was gezellig en heel gemoedelijk. We hebben wat gegeten en zijn daarna weer terug naar het hostel gegaan.

Onderweg liepen we langs een ticketbox met afgeprijsde tickets voor shows ( wat we gedaan hebben in NY, maar hier hoefde we geen 2 uur te wachtenJ) en daar zagen we kaartjes voor STOMP voor de helft van de prijs en dus hebben we dat gedaan!

Dus na het avond eten (was erg lekker) zijn we naar het theater gegaan en STOMP was in 1 woord geweldig!!! Het was een show over mensen die met alles geluid maakte. (overal mee drummen enzo) ze maakten muziek met zelfs luciferdoosjes! Het was echt ontzettend gaaf!! Ze deden ook de reclame voor Heineken een tijd geleden en volgens mij deden ze dat met vuilnisbak deksels.

Maar aan iedereen die van drummen houdt zal ik het zeker aanraden! Als het goed is doen ze elk jaar een show in Europa dus check it out!;)

De laatste dag in Boston was vol met regen en niet erg boeiend. We waren allebei erg moe en omdat het een slechte dag was hebben we eigenlijk binnen gezeten en films gekeken. Dus niet veel te melden.. Dus dit was ons hele avontuur van de oostkust van Amerika!

Morgen gaan we naar Canada en gaan we kijken wat daar allemaal te beleven valt!

Liefs Janneke en Michael.