New York

26 oktober 2009 - Montreal, Canada

Daar zijn we dan!! Uiteindelijk in NEW YORK CITY!!

De eerste avond was niet geweldig want we waren eigenlijk allebei nog best moe (zo'n trip is eigenlijk helemaal niet goed voor je!....)

en het hostel was een beetje een ramp dus daar baalde ik flink van.

Maar goed toch maar van ons afgezet en hebben er een goede tijd van gemaakt!:D

We hebben zo ontzettend veel gezien weer hier niet normaal!!

Ik schrijf dit nu we in Boston zitten dus misschien dat ik niet alles meer weet...

De eerste dag hebben we onze vriend Bob opgezocht (die kennen we allebei van Australie), maar dat was uiteindelijk pas 's middags dus we zijn eerst naar time square gegaan. Wat een hoop lichten zeg! Er komt echt ontzettend veel op je af als je daar heen gaat. Daar lijkt Macdonalds zelfs nog fancy door zijn lichtenshow aan de buiten kant;)

Hierna hebben we NY een beetje verkend. We zijn naar `the rockafellar centre´ gelopen, zijn langs´the crystler building´ gelopen en hebben ´the empire state building´gezien. We zijn verder nog nergens in geweest want er waren rijen (uiteraard) en we zouden Bob zien bij Pennstation dus daar zijn we maar naar toe gelopen. Rond half 3 hadden we afgesproken bij T.G.I Fridays (das een soort bekende pub). maar om kwart voor 3 was Bob er nog niet en we konden ook niet bellen want ons beltegoed was op. Opeens zegt Michael ik ga even vragen of dit de enige is want misschien zijn er meer! Hadden we helemaal niet aan gedacht dus michael is naar beneden gelopen (want er was inderdaad een andere ook) en daar was Bob! Het blijkt ook zo te zijn dat als wij geen beltegoed hebben dat we ook niet gebeld of gesmst kunnen worden beetje irritant maarja niets aan te doen.

We wilden een harbour cruise doen met Bob en hij had gebeld en er zou een cruise zijn om 4 uur. Toen we er eenmaal aankwamen waren de kaartjes uitverkocht dus moesten we wachten tot 6 uur. We zijn maar wat gaan drinken in een bar waar ook vrienden van Bob waren. We stapten in een taxi (mijn eerste in amerika) en hebben geloof ik 10 meter gereden en 4 dollar betaald voordat we besloten dat het sneller was om te lopen!! Haha lekkere eerste ervaring.. Was wel grappig.

De bar was erg gezellig en hebben wat gedronken en zijn rond kwart over 5 weer terug gegaan. De cruise was erg leuk! We hebben de haven gezien en alle 'skyscrapers' gezien van NY en uiteraard "the statue of liberty'! Dat is ook wel een ervaring hoor om dat voor het eerst in het echt te zien!:)

Eenmaal weer terug zijn we wat gaan eten (heb nog steeds geen maaltijd op kunnen krijgen..) en daarna maar naar bed want het was een lange intensieve dag.

Maandag

We zijn vandaag eerst naar een camera winkel gegaan want we wilde een grotere lens (75-300mm). Hiena zijn we naar Central park gegaan en hebben we heerlijk rondgelopen en onze nieuwe lens uitgeprobeerd op de vogels daar.

We zijn nog even wezen kijken bij de dierentuin maar dat was vrij prijzig en hebben we dus niet gedaan. Wel hebben we wat fotos gekocht bij zo’n kraampje op de straat. Zijn erg mooiJ

Daarna doorgelopen en hebben we een winkelcentrum bezocht. Ik wil nog graag een dik vest maar heel raar dat hebben ze hier niet echt ookal wordt het nog zo koud..

We hebben eigenlijk de hele dag gewoon rondgelopen en zijn weer teruggegaan naar ons hostel om om te kleden en daarna lekker uiteten geweest.

Na het eten zijn we weer naar time square gegaan en hebben we foto’s in de avond gemaakt al maakt het bijna niet uit zoveel lichten zijn er!

Niet al te laat naar bed want hebben nog een hoop te zien en te doen!

Dinsdag

Vanochtend gaan we naar “the Financial district” geweest en hebben we op wallstreet gelopen. (is eigenlijk niet echt boeiend maarja..)

Hierna doorgelopen naar de pier en daar hadden we een heel mooi uitzicht op de stad. Was erg leuk om te doenJ

We hebben wat geluncht hier (het stikt er overal van “foodcourts”hier). Dus we hadden keuze genoeg. We waren het lopen een beetje zat en zijn naar ons hostel gegaan om lekker even wat uit te rusten en gewoon even te nixen. Tegen de avond maar weer op pad en een restaurant opgezocht. Lekker gegeten en daarna besloten om naar Madam Tussauds gegaan. Het was op zich wel grappig om alle “celeberties’ te zien, maar het viel toch een beetje tegen. We hadden misschien wat meer mensen verwacht en wat andere mensen ook. Het was toch wel een leuke ervaring.

Dit was wel een leuke afsluiter van de dag dus we gaan lekker naar ons bedje toe.

Woensdag

Vandaag gaan we naar ‘the top of the rock’. Dat is boven op “the rockefeller center”. Michael heeft hoogtevrees en is beetje bang in een lift dus dat is een beetje een uitdaging voor hem! Maar alles is goed gegaan en boven op was hij wel een beetje bang en wilde graag weer weg maar ik vond het hartstikke goed van hem!

Daarna zijn we naar time square gegaan (het was inmiddels 1uur) en daar hebben we 2 uur gewacht voor kaartjes voor een musical voor dezelfde dag. Ze hebben daar kaartjes voor de helft van de prijs of voor 30 of 40% goedkoper.

We waren de tweede in rij dus dat was wel cool. We hebben uiteindelijk besloten om naar Mary Poppins te gaan dus daar hebben we kaartjes voor gekocht. Was wel een hele ervaring hoor om 2 uur in de rij te staan en die hele sfeer te proeven.

Michael heeft al sinds maandag last van zijn mond en we gaan toch maar even naar de dokter, want het word steeds erger en heb het even met mijn moeder over gehad, want we wisten niet goed of we naar de dokter moesten of misschien naar de tandarts.

Uiteindelijk dus toch besloten om naar de dokter te gaan en gelukkig hoefde we niet lang te wachten. De dokter zag meteen wat er mis was en blijkbaar had hij een abces in zijn mond. Dus de dokter gaf hem antibiotica (amoxicilinne) en zei dat hij naar de tandarts moest gaan dus dat doen we als we in Calgary zijn. En wat pijnstillers omdat hij de nacht ervoor bijna niet kon slapen van de pijn.

We zijn terug naar ons hostel gegaan om wat te rusten en ons klaar te maken voor Mary Poppins.

Mary poppins was amazing! Het was heel erg goed! Het was bijna net als in de film en de mary poppins deed niet veel onder van Julie Andrews. De kinderen waren ook echt goed vooral met dansen! Het was een hele goede ervaring!

Hierna zijn we nog naar “the empire state building” gegaan en ook weer naar de top. Nu zagen we alle lichten en dat was echt geweldig! Het is zo gaaf om alle lichten van de stad te zien! (Michael kreeg het wel te voorduren met 2 keer naar boven, maar had het wel naar zijn zin)

Het was nu toch wel echt wat later en gingen lekker naar bed.

Donderdag

Vandaag gaan we naar de haven en kijken of we een veerboot kunnen krijgen naar “the statue of liberty”.  Toen we daar aankwamen was het erg druk en vrij duur dus zijn we verder gelopen naar de veerboot die naar een ander eiland gaat, maar hij vaart langs het Vrijheidsbeeld dus dat was goed genoeg voor ons. Was leuk om te doen maar wel erg koud!

We waren een beetje moe van het lopen en we besloten om naar de film te gaan dus gingen naar “zombieland”. Was wel grappig maar erg goor zeker in het begin.

Na de film kwam michael terug van de wc en zei dat hij allemaal uitslag had dus we waren bang dat het van de antibiotica was. En ik wist dat het niet goed was als je allergisch bent voor antibiotica want je kan er echt ziek van worden.

Dus voordat we naar Bob gingen (we zouden uit eten gaan) gingen we maar weer terug naar de dokter. Gelukkig was het dezelfde dokter en we konden zo naar binnen en ze zei dat het inderdaad van de antibiotica was en dat hij meteen moest stoppen. Hij kreeg andere antibiotica en pillen om de amoxicilinne tegen te gaan dus hij zit aardig onder de drugs..

We zijn daarna teruggegaan naar ons hostel om ons klaar te maken voor het eten. Michael heeft toen toch maar even naar huis gebeld en toen hij  terugkwam zei hij dat zijn moeder wist dat hij allergisch was voor de antibiotica! Dus dat vonden we een beetje raar want het kan echt wel gevaarlijk zijn dus hij was niet zo blij maar alles is goed afgelopen en hij heeft nu dus andere antibiotica.

We hebben lekker gegeten met Bob en het was geweldig om het weer te zien, maar we moesten toch weer afscheid nemen en wij gingen weer terug naar ons hostel.

Dit was een goed einde aan ons avontuur in New York! Het was ‘crazy’ maar echt te gek! Hebben alleen nu wel een week nodig om bij te komen.