dag 1 t/m 3

25 september 2009 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Beste allemaal,

Zo onze eerste paar dagen van Miami zitten erop!

Laat ik bij het begin beginnen. De vlucht:

De vlucht was 9 uur en op zich is het best snel gegaan! We hadden een heel klein beetje turbelentie maar niet echt om over naar huis te schrijven;)

We hebben 2 keer het seatbelt teken aan gehad en Michael sloeg op die momenten doodsangsten uit... hij had het dus niet echt naar zijn zin maarja wie rond wil reizen moet er wat voor over hebben!

We zijn om 13.45 geland en dat was ook gepland dus geen vertragingJ

Toen naar de duane...... :S dat was wel spannend!het is heel gek, want je hebt natuurlijk niets bij je en je bent geen crimineel ofzo maar toch ben je zenuwachtig! We hadden een mexicaanse man en die was best wel een beetje eng! Haha hij vroeg ons allerlei vragen zoals hoeveel geld we bij ons hadden en wat voor werk we deden en of we in het zelfde huis woonden en hoe lang we in amerika zouden blijven e.d.

We moesten ook vingerafdrukken nemen en dat is voor mij de eerste keer ooit dat dat is gebeurd! Maar goed het ging heel volt en binnen 20 minuten waren we uit de rij.

Eenmaal bij de tassenband zagen we snel welke band we moesten hebben. Hier halen ze je baggage van de band als die 1 of 2 keer voorbij is gekomen dus er lagen een aantal tassen al naast de band. Michael is even rond gaan kijken en kwam al snel met zijn tas aangelopen. Ik stond met de andere rugzakken te wachten en Michael ging mijn tas halen maar kon hem niet vinden!! Hij is heel groot en erg rood dus dat moest niet al te moeilijk te spotten zijn! Hij heeft 3 keer de rij afgelopen en nog niets en toen heb ik het geprobeerd maar ook ik kon hem niet vinden dus toen brak het zweet wel een beetje uit bij allebei! Wat zou date en ramp geweest zijn zeg als mijn tas gewoon weg zou zijn!! Michael ging even verder rondkijken en vragen of er misschien nog andere tassen zouden komen toen hij mijn tas zag!! Gelukkig!! Hij lag heel ergens anders maar gelukkig hadden we hem gevonden en konden we naar buiten.

We hadden snel een taxi en waren om 3.15 bij het hotel dus al met al is het heel snel gegaan!

Het hotel was een beetje dodgy en we moesten naar een hotel ernaast om in te checken dus had het niet echt naar mijn zin. De kamer is ok en het bed is comfortabel en de douche is lekker. Er hangt alleen een raar geurtje in de kamer wat een beetje jammer is...

We zitten met het hotel een steenworp afstand van het strand wat natuurlijk ideaal is! J dus we hebben in de middag lekker gezwommen in de zee (lekker warm ook trouwens) en daarna zijn we weer terug naar het hotel gegaan om ons om te kleden voor het eten.

We hebben lekker gegeten ookal had ik niet zo’n trek. (wat niet goed is in amerika want de porties zijn echt niet te geloven zo groot!!)

Het eten is lekker en niet duur dus dat zit wel goed J

Om half 9 had ik het toch echt wel gehad en ben ik naar bed gegaan maar Michael heeft nog even gelezen en ging later naar bed. Ik had het heel erg koud de eerste nac ht, want de airco stond nog aan en we hadden alleen een dun lakentje dus ben veel wakker geworden maar op zich lekker geslapen J

DAG 2

De volgende ochtend zijn we naar de receptie gegaan om een deken te vragen voor mij en die hadden ze gelukkig dus daar was ik wel blij om

Daar hoorde we ook hoe we in south beach moesten komen en dat is het stukje strand waar je eigenlijk wil zijn voor alle winkels en bars en restaurants. De bus is 2 dollar p.p en geeft geen wisselgeld! Een dollar is ongeveer 70 eurocent dus het valt nog mee.maar dattie geen wisselgeld teruggeeft is wel heel irritant dus moeten we elke keer dollar briefjes sparen. Ik heb het geld aardig onder de knie maar moest toch wel even in Mac Donald vragen wat nou ook al weer een dime was (10 cent) haha voelde me een echte tourist maar zo hoort het ook! J

Als ontbijt hebben we wat gehaald en was erg lekker. We hadden deegsticks met chocola en een lekker croissantje.

Eenmaal in south beach hebben we lekker rondgelopen en hebben we 2 tours geboekt. 1 voor morgen voor de everglades (als je dit leest is dat waarschijnlijk vandaag of zelfs al gister dat we dat gedaan hebben)

De everglades is een groot moeras met vogels, schildpadden, vissen en krokodillen.

Ook hebben we een tour geboekt voor key west en dat is een eiland wat heel mooi schijnt te zsijn een daar gaan we ook snorkelen. Dit doen we zaterdag.

Daarna nog wat meer rondgelopen en fotos gemaakt (uiteraard). We hebben vandaag ook een tour op land en water gedaan. Het heet duck tours en dat is dus een boot/bus. Het is 90 minuten en brengt je door de stad en over het water langs al de celeberty huizen. Was heel erg leuk en de man die het deed was erg grappig en een echte amerikaan.

Dat schrijf ik omdat 75% van de mensen hier mexicaans o.i.d is. Miami heeft de grootste immigratie geloof ik omdat het zo dicht bij zuid-amerika zit.

Hierdoor heb ik nou nog niet echt het idée dat we in amerika zitten maar is niet erg komt nog wel.

Na de tour lekker naar huis om nog wat te  zwemmen want het is erg heet (zon 30 graden) en om ons om te kleden om vervolgens weer in de bus te stappen terug naar south beach om te eten.

Michael had een mojito genomen (die van de reclame) en dat is du seen alcoholish drankje wat 15!!!!! Dollars kostte!! Haha we schrokken ons rot toen de rekening kwam!

De bus terug was wat langer want we moesten 40 minuten wachten op de bus!! Ohja nog wat leuks er staan geen tijden bij de bus wat betekent dat je dus echt geen idée hebt wanneer de bus komt en je kunt dus af en toe een half uur staan te wachten.... rond 12 uur waren we thuis en ik was echt op!

DAG 3

Vandaag gaan we dus de everglades tour doen en staan we rond half 8 op. We worden om 9 uur opgehaald maar we moesten nog wat geld halen, eten en wat ontbijten. Heb lekker geslapen want had nu mijn deken maar was nu warmer en heb veel gedroomt. Michael is veel wakker geworden en geweest dus die heeft niet optimal geslapen.

De tour was erg leuk. We werden opgehaald in een busje en die reed ons eerst door heel Miami om mensen op te halen en vervolgens door naar de everglades. Daar hadden we een boot tour wat erg leuk was en hebben we krokodillen gezien en ook hele kleine baby krokodillen was erg schattig!

Daarna hadden we een soort wildlife show en kon je op het eind op de foto met een krokodil van ongeveer 1.20 meter. Heb ik ook gedaan was erg stoer vond ik zelf!( je moest hem namelijk vast houden)

Daarna weer terug in het hotel rond 2 uur en toen lekker naar het strand gegaan. Eenmaal in het water dacht ik de eerste keer dat ik een kwal zag maar Michael zei er zitten geen kwallen hier dus ik liet het maar. Later zag ik nog iets maar dacht er niet te veel over na. We zijn uit het water gegaan en lekker in de zon opgedroogt. Michael ging een boek pakken en toen hij terug kwam wilde hij nog een keer het water in en dat deden we.

Toen zag ik toch echt heel duidelijk dat er een kwal in het water zat en begon achteruit te lopen. Toen ik dat deed stapte ik op iets glibberigs en ik schrok me rot en begon te gillen en uit het water te rennen!! Hhaha ben ook niet meer teruggegaan dus ik hoop dat zondag de kwallen weg zijn anders zou het wel eens de laatste keer geweest kunnen zijn dat ik gezwommen heb! Vind het dus nu doodeng (en Michael ook haha)

Nog geen idée waar we vanavond gaan eten maar gaan zometeen boodschappen doen voor de lange dag morgen. (dan doen we key west en dat is van 6.15- 21.00 uur)

Veel liefs  Janneke en Michael

1. Richard:
    25 september 2009
    Cool. Maarruh, je bent dus niet bang voor krokodillen maar voor een kwalletje ren je gillend weg? :P Veel plezier in Key West en natuurlijk willen wij (=je oom en tante dus ook) graag wat geschoten plaatjes zien !
  2. Janneke:
    26 september 2009
    hoi grote meid,
    leuk om je eerste berichtjes te lezen en dat het allemaal goed gaat.
    jammer van het hotel maar gelukkig blijf je daar niet al te lang.
    geniet verder van alles wat je gaat doen dan zien wij de berichtjes hierover natuurlijk vanzelf weer verschijnen.
    heel veel liefs voor jullie en tot schrijfs.

dadio.