Philadelphia

19 oktober 2009

We zijn gister aangekomen in Philadelphia en dat was ´s avonds en toch voel ik me dan niet echt veilig. Je hebt een hoop dakloze mensen hier die aan het bedelen zijn (overal in Amerika) en dat is hardstikke zielig natuurlijk voor die mensen maar daardoor voel ik me wel minder veilig en op mijn gemak.

Vandaag hebben we 's ochtends een beetje rondgelopen en het stadje verkend. We zijn naar "the liberty bell" geweest (ook weer van national treasures) en we zijn naar de plek gegaan waar ze "the declaration of independance" getekend was. Het hostel ligt vrij centraal dus we kunnen overal heen lopen wat natuurlijk ideaal is:)

Verder is het hostel zelf niet ideaal maar goed ze hebben hier toch een heel ander idee dan in Australie merk ik en ze zijn hier een stuk minder ingesteld op de backpackers.

We hadden rond 3 uur afgesproken met een vriend van Michael die hij in Australie had ontmoet dus dat was wel leuk. We wilden naar een soort toren maar die bleek toen vol te zitten en zijn we naar Jareds huis gegaan (dat was die vriend). Daar hebben we heerlijk gegeten na al dat junkfood en wat we zelf konden koken.Daarna zijn we naar de "local pub" van jared gegaan en hebben we gezellig wat gedronken en gekletst.

UIteindelijk maar daar blijven slapen (hij woont een uur rijden van de stad) want we hadden toch wel wat op en was vrij laat. We moesten wel die volgende dag vroeg op want wij moesten veranderen van kamer in ons hostel wat betekende dat we om 11 uur moesten uitchecken.

Dat hebben we net gered en hebben ons daarna wat opgefrist en zijn naar het kunstmuseum geweest. Blijkbaar is de film Rocky een groot iets daar want er stond een standbeeld van Sylvester stalone voor het kunstmuseum..

Het was op zich wel leuk maar we zijn snel uitgekeken met dat soort dingen. Hierna wilde we een film gaan kijken maar er was niets rond het tijdstip wat we wilden. We hadden kaartjes gekocht voor de gevangenis waar Al Capone ooit heeft gezeten. Ze hadden er voor Halloween (einde van deze maand) een soort lopend spookhuis van gemaakt met allemaal acteurs. Was echt heel gaaf en best eng! Heel veel schrikelementen en mensen die op je afkwamen enzo. Was wel erg leuk om te doen. Daarna nog wat gedronken en zijn toch maar rond half 1 naar bed gegaan.

De volgende dag hebben we (weer) niet veel gedaan. We hebben zo'n beetje alles gedaan wat we wilde doen hier dus kunnen weer lekker chillen in het hostel

Jared zou misschien nog langs komen voor een film maar wilde hem afbellen alleen stond zijn tel uit. Bleek later dat hij onderweg naar huis een ongeluk had gehad en hij had 10 hechtingen in zijn elleboog en zijn auto was total loss.. dus dat was wat minder.

Die dag konden we nog een film kijken in de lounge van het hostel dus hebben dat gedaan en rond 5 uur was het tijd om weer naar het treinstation te gaan om naar NY te gaan!

De treinen hier zijn ideaal en je eigenlijk zoveel meenemen als je wilt. Ze zeggen wel dat je tas niet groter mag zijn dan een bepaald formaat en dat je maar 2 tassen mag hebben, maar ze controleren eigenlijk niet en dat is dus wel relaxt.

Liefs Janneke en Michael

1. sanne:
    19 oktober 2009
    hoi jen en michael!
    leuk om al jullie verhalen te lezen.
    volgens mij vermaken jullie je prima.
    veel plezier!
    liefs sanne
  2. Bep Hendriks:
    21 oktober 2009
    Hoi Janneke en michael,

ik heb net jullie avonturen gelezen.erg leuk om te weten wat jullie allemeel gezien en gedaan hebben.stoer hoor janneke die krokodil.hier alles zn gangetje over colegas roddelen doe ik wel over de sms.het is herfstachtig weer beetje zon lekker fris en af en toe regen.wij zijn ook druk met halloween.ik heb tussen door ook een cursus engels gedaan van 20 uur was erg heftig maar leuk.heel veel plezier nog en tot de volgende keer liefs bep.
  3. Marianne:
    22 oktober 2009
    Haha. Zit je helemaal in Amerika en wat doe je......? DS-en en film kijken. Nou, laat dat nou ook mijn avond besteding zijn...... alleen dan in Nederland! Haha

Ik ben benieuwd naar de rest van je avonturen!

Groetjes marianne.